.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامزدهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری
علاوه بر نامزدهای فوق از احمد توکلی ، عبدالله جاسبی رحیم صفوی ، چمران و ... نیز بعنوان افرادی که احتمال کاندیداتوری آنها در انتخابات ریاست جمهوری دهم می رود ، یاد می شود. بهرحال آنچه محتمل به نظر می رسد ...
نامزدهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری

منابع آگاه از تعدد حضور نامزدهای اصولگرا در انتخابات آینده ریاست جمهوری خبر می دهند.

برغم تاکید سران این جناح بر تلاش برای اقدام هماهنگ در انتخابات ریاست جمهوری ، چهره های سرشناس دیگر احتمال تعدد نامزدها را رد نکرده اند تا جایی که یکی از چهره های اصولگرا اعلام کرد این جناح به اندازه دانه های یک تسبیح دارای گزینه برای شرکت در انتخابات است.

علاوه بر محمود احمدی نژاد رییس جمهور کنونی که هوادارانش فعالیت های انتخاباتی را آغاز کرده اند ، زمزمه هایی درخصوص احتمال حضور برخی از چهره های این جناح نیز به گوش می رسد :

*علی اکبر ناطق نوری رییس اسبق مجلس : این چهره متنفذ و با قدرت اصولگرا پس از شکست در انتخابات دوم خرداد 76 گفته بود حاضر نیست دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت کند اما بسیاری از اصولگرایان سنتی و روحانیون امیدوار هستند تا ناطق نوری وارد انتخابات ریاست جمهوری شود. برخی چهره های میانه رو نیز از حضور ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده اند اما تا این لحظه او همچنان بر عهد خویش است.

* محمد باقر قالیباف شهردار تهران : قالیباف یکی از کاندیداهای اصلی و احتمالی بخش زیادی از اصولگرایان در انتخابات آتی (به شرط عدم حضور سید محمد خاتمی) خواهد بود. وی که در انتخابات گذشته نتوانسته بود برغم جهش اولیه ، به دور دوم راه یابد امید بسیار دارد تا این بار بتواند سایر رقبای خویش را در جناح اصولگرا کنار بزند.

* غلامعلی حداد عادل رییس پیشین مجلس : از گذشته شایعات حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح بوده است و وی آنرا رد یا تایید نکرده است.

*علی لاریجانی رییس مجلس : برغم شایعات مطرح او گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد. البته رییس مجلس نیز قبل از انتخاب شدن به عنوان نماینده قم و سپس تصدی مسوولیت رییس مجلس گفته بود علاقه ای به نامزدی در انتخابات مجلس و پس از آن تمایلی به ریاست مجلس ندارد.

* پورمحمدی وزیر کشور دولت نهم : وی احتمال کاندیداتوری را رد نکرده است و مواضع اخیر او شایعات حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری دهم را تقویت می کند.

* سید محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم : شایعات درخصوص کاندیداتوری این وزیر قدرتمند دولت نهم از مدتها پیش مطرح بود. این شایعات با درخواست جمعی از کارگران از جهرمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تقویت شد. البته وزیر کار با رد نکردن نامزدی، اعلام نظر در خصوص کاندیداتوری را به زمانی مناسب موکول کرد.

*علی اکبر ولایتی وزیر اسبق امورخارجه : برخی اعتقاد دارند در صورت عدم حضور سید محمد خاتمی ، ولایتی نیز وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. وزیر اسبق خارجه در این خصوص هیچ واکنشی نشان نداده است.

*محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام : وی در انتخابات دوره نهم جزو نامزدهای نهایی بود و اعلام کرده بود در واپسین لحظات او کنار کشید و امروز نیز برای حضور در انتخابات " شرط " گذاشته است.

* طهماسب مظاهری رییس بانک مرکزی دولت نهم : شایعه نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از برکناری اش از سمت ریاست بانک مرکزی مطرح شد تا جاییکه منابع خبری حتی از تشکیل ستادهای انتخاباتی وی خبر دادند. البته مظاهری این خبرها را تکذیب کرده است.

*عزت الله ضرغامی رییس سازمان صداوسیما : افزایش فعالیت های مختلف ضرغامی و طرح بیش از حد او در رسانه ملی شایعه نامزدی وی را مطرح کرد. وی تاکنون در قبال این شایعات هیچ واکنشی نشان نداده است اما سایت نزدیک به محسن رضایی از فعالیت های انتخاباتی او خبر داده است.

*حسن روحانی : در هر انتخاباتی بحث حضور دبیرسابق شورایعالی امنیت ملی مطرح می شود اما در آخرین دقایق او کنار می رود. حامیان او که بیشتر به جریان اعتدال نزدیک هستند ، گفته اند در صورت حضور سید محمدخاتمی ، حسن روحانی در انتخابات شرکت نمی کند.

علاوه بر نامزدهای فوق از احمد توکلی ، عبدالله جاسبی رحیم صفوی ، چمران و ... نیز بعنوان افرادی که احتمال کاندیداتوری آنها در انتخابات ریاست جمهوری دهم می رود ، یاد می شود. بهرحال آنچه محتمل به نظر می رسد تعدد کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات آینده ریاست جمهوری است. که در صورت اطمینان این جناح از وضعیت اصلاح طلبان ، حتی عبور آنان از احمدی نژاد دور ذهن نخواهد بود./نو اندیش


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.582 seconds.